söndag 22 juli 2012

ont hela dagen - sammandragningar


Igår åkte jag med barnen till stranden för att att bada, sola och bara mysa. Vi hade en del packning med oss och jag kände en del i magen när vi kom fram. Men sen skulle vi hem, släpade grejerna till bilen och fick en stenhård mage.

Åkte till min mormor och morfar för att plocka hallon, det gick i 110, sen till affären, handla, hem - fixa grillen och grilla. Sprang lite fram och tillbaka hela tiden och till slut fick jag så ont.
Magen var stenhård och jag hade sammandragningar hela kvällen.

Visst att det var lite mycket igår (för att vara under min semester) men hur sjutton ska det gå att jobba om det blir så här bara för lite "action" i vardagen?

Ska ringa BM imorgon och rådfråga, men sist sa hon iaf att jag lättare får sammandragningar nu eftersom kroppen vet vad den ska göra... eftersom jag har varit gravid förut.

Blir lite orolig för hur jag kommer må på jobbet imorgon. Dessutom nytt hus med en del nya barn för det är sammanslagning av alla förskolor i kommunen två veckor till.


Några lugnande ord till en hispig hormon"kossa" ?


(idag skippar vi stranden och tar badet som ligger 200m härifrån) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar