söndag 29 juli 2012

BB-väska : listan





Jag tycker det är skönt att förbereda saker och älskar listor. Gör gärna listor på saker som ska göras här hemma, städas, fixas, inhandlas och grejas. Så nu är jag på jakt efter en bra "BB-väska"-lista. Jag hittade denna:





BB-väskan: 

  • Mödravårdsjournal
  • Identitetshandling (och vita landstingsbrickan)
  • Tofflor/Inneskor
  • Sköna och praktiska kläder till mamman
  • Kläder till bebisen
  • Extra ombyte till pappan
  • Hygienartiklar (schampo och tvål)
  • Ev radio/Cd-spelare
  • Kamera och laddade batterier
  • Telefonkort om inte mobilen får användas
  • Parkeringspengar (om inte gratis parkering)
  • Något att läsa
  • Lite snacks till mamman och pappan för energi
  • Mat till pappan.
  • Läsk eller annan dricka, samt en sportdrycksflaska
  • Dextrosol för extra energi
  • Amningskupor
  • Amningsbehå
  • Extra stora bindor om inte BB förser er

Jag ska kolla mer vad jag behöver så får jag lägga till saker.

2 kommentarer:

  1. Ett tips är att du kollar på ditt sjukhus hemsida för där brukar det stå vad som behövs just där :D

    SvaraRadera