onsdag 24 oktober 2012

en - två - tre ?


jag hade ett extrabesök hos bm imorse bara för en lägeskontroll av fjanten.
han låg på tvären sist så hon ville kolla att han vänt sig rätt.

nu hittade hon något hårt neråt som hon först trodde var huvudet, men ändå inte helt säker. sen frågade jag om klumpen uppe i mina revben, vilket jag tror är huvudet så var hon inte säker, men vi skulle kolla hjärtljuden också så skulle det var lättare att kolla hur han låg (beroende på var hon fick in ljuden). hon hittade hjärtat i min midja på höger sida och ville sen "bara kolla" där hon fick in dom sist (högst upp i mitten, precis under revbenskanten) och där kom det (också) in hjärtljud...

så frågar hon mig halvt på allvar halvt på skoj om jag är säker på att det bara är en bebis därinne?!
ehhhhh - JA! sa jag lite smått fundersam men hon skrattade lite sen och sa att ULmaskinerna nu förtiden är så bra så man ska inte missa... men det händer ju, säger hon sen.

gud.

vilket fall som så ska jag in på ett ultraljud på torsdag nästa vecka eftersom fjanten förmodligen ligger i säte.

jag tror dock det bara är en, men det är extra roligt att retas med sambon om att det skulle vara två såhär 3½vecka innan bf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar