måndag 6 augusti 2012

Renovering



Projekt renovering/ommålning fortsätter. Nu är det uterummet som ligger i skottlinjen.
 

Jag har målat om väggarna från en hemsk blå till vita, och de mörkbruna listerna har blivit vita.






Härnäst är det golvet som ska få sig en makeover, jag har hittat två olika färger som jag gillar.

Färgaffären bryter oljan i så fall i den kulör jag vill ha. Jag är dock osäker på vilken som kommer funka bäst..? Jag gillade den ljust grå, men skulle gärna ha lite mörkare golv då det kommer vara relativt ljust i uterummet ändå, med vita väggar och vita gardiner...


Ja, jag hinner väl ändra mig sju gånger om, för först och främst ska golvet slipas. Eller, innan jag slipar måste jag släpa ut alla möbler från uterummet och antagligen in i vardagsrummet eftersom regn-sommaren är på väg tillbaka. Hurra?

(Men i mitt huvud har jag iaf redan möblerat uterummet med två Klippan-soffor från IKEA, i svart klädsel och två små LACK-soffbord, också från IKEA).
Mmm - jag ska njuta. Sen.



1 kommentar:

  1. Hej Sandra,
    åh vilket roligt projekt! Jag tror faktiskt, efter lite funderingar, att jag hejar på det mörka golvet. Skulle du inte vilja visa upp renoveringen på Byggla? Du kan maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Är du intresserad får du en liten present! :)
    /Vendela på Byggla

    SvaraRadera